Tervetuloa jäseneksi

Olen uusi
jäsen

(En ole kuulunut aiemmin mihinkään ammattijärjestöön)

Haluan vaihtaa jäsenyyden OAT:iin

OAT:n jäsenet toimivat opetushallinnon ja koulutuksen vaativissa asiantuntija- ja esihenkilötehtävissä. Jäsentemme työnä on koulutusjärjestelmän ja osaamisen kehittäminen, johtaminen, kouluttaminen sekä näitä edistävä hyvä hallinto. Työnantajina ovat valtio, kunnat, kuntayhtymät, alueorganisaatiot, oppilaitokset ja korkeakoulut.

Jäsenemme ovat korkeakoulututkinnon tai vastaavan koulutuksen suorittaneita. Myös alalle valmistuvilla opiskelijoilla on mahdollisuus liittyä jäseneksi. Jäseniämme yhdistää tahto huolehtia suomalaisen osaamisen korkeasta tasosta.

Jäsenyyden hyväksyminen

OAT:n jäsenet hyväksyy yhdistyksen hallitus. Hyväksytty jäsenyys astuu voimaan hakemuksen saapumispäivämääränä, ellei hakemuksessa ole erikseen toivottu jäsenyyttä alkavaksi myöhäisempänä ajankohtana. Lisätietoja antaa Akavan Erityisalojen jäsensihteeri, joka vastaanottaa jäsenhakemukset.

Jäsenpalveluiden yhteystiedot

Jäsenmaksu

OATin jäsenmaksu on 0,85 % kuukausittaisesta päätoimen ennakkopidätyksen alaisesta tulosta, kuten bruttopalkasta, lomakorvauksista, lomarahasta ja luontoiseduista sekä Erityiskoulutettujen työttömyyskassa Erko ry:n maksamista etuuksista, kuten ansiosidonnaisesta päivärahasta.

Lisätietoa jäsenmaksuista

Jäsenmaksun voi antaa työnantajan perittäväksi valtakirjalla tai sen voi maksaa kuukausittain itse. Muistathan, että jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa!

Päivitä jäsentietosi

On tärkeää, että jäsentietosi ovat ajan tasalla. Löydät oheisen linkin takaa kaikki jäsenyyttä tai jäsenyyden muuttamista koskevat ohjeet.

Jäsentietojen päivittäminen

Tietosuojaseloste

Edut eläkkeelle jääville

Jäsenyyttä ei kannata päättää, vaikka jäät eläkkeelle, sillä myös eläkkeellä voit hyödyntää Akavan erityisalojen ja OAT:in tarjoamia etuja.

AE:n tarjoamat edut eläkeläisille

Jäsenyyden päättäminen

Jos haluat erota liitosta, tee ilmoitus Akavan Erityisalojen jäsenpalveluihin osoitteeseen: jasenpalvelut@akavanerityisalat.fi.

Lisätietoa jäsenyyden päättämisestä